neděle 23. srpna 2015

Travel tip: Budapest


 
Architektura mě nikdy moc nebrala, z umění to bylo pro mě to nejnezajímavější. Všichni obdivovali památky a mě zajímalo, co je uvnitř. Obrazy? Promítají tam něco? Je tam performance? Ve Florencii jsem se tloukla do hlavy, že už to se mnou není možné. Nic ze staveb mě tolik nezaujalo. Architekturou mě dostala totiž až Budapešť.

 

Budapešť jsem navštívila už po čtvrté, tedy upřímně řečeno, se můj dobyvatelský charakter upnul pouze na Ostrov svobody. Každý rok sem jezdíme totiž na festival Sziget. Když jsem dělala rozhovor na festivalu, moderátorka se mě ptala, co vím o Maďarsku. Moje barva v obličeji se dostávala do rudějších a rudějších odstínů. Pořád mi to vrtalo hlavou, jak málo toho o Budapešti vím. Jednoho rána jsem se rozhodla. Vyrážím na památky! Maruška se na mě podívala dost nevěřícně: "Vážně se mnou nechceš čekat šest hodin na Major Lazer?" 

Vyšla jsem v tom šíleném horku a zastavila jsem se hned u první věci, kde stáli turisti. Tak. Jde se na to. Vyšlápla jsem si kopec a najednou jsem oněmněla. Stačilo se jen koukat. Tolik přenádherných budov. Cítíte se občas taky nasyceni kulturou a uměním? To bylo poprvé, co jsem tohle cítitla u architektury. Vše bylo nevýslovně krásné, nenucené a největším bonusem bylo, že už každé ohromující budovy stálo maximálně deset turistů. Ne žádné šílenství jako ve Florencii, Vídni, nebo Mnichově. Říkala jsem si, jaká je škoda, že o tom neví víc lidí. Proto jsem se o Budapešti rozhodla napsat. Tentokrát pro vás nemám žádné lokální malé kavárničky, ale prostě mainstreamové památky, na které ale bohužel chodí málo lidí. Takže pokud chcete vidět něco opravdu úžasného, vyrazte sem. Rozhodně. Minimálně jednou za život.

Pište si: Maďarský parlament, Matyašův chrám, Rybářská bašta, Maďarská národní galerie, všechny mosty v centru Budapeště

P.S.: Lázně jsou všechny nádherné, tam už chodím tři roky. Nikde jsem si víc neodpočinula. Vyhněte se těm nejpopulárnějším a zvolte ty méně známé. Moje nejoblíbenější jsou Lukács Bath.

Architecture wasn't for me never so important. Everybody loves sightseeing and I was just wondering, what is inside. Pictures? Cinema? Is there any performance? Until I've seen architecture in Budapest.

I've been visited Budapest 4th times, but seriusly, my exploring charakter was focus only for Island of freedom. Every year we are going to Sziget festival. When I was doing interview and the moderator ask me, what I know about Hungary, my face started to be red more and more. One morning I decided. I'm going to see the sightseeing! Mary asked me suprisedly: "You really don't want to wait with me six hours for Major Lazer?"

When I come to the city center, I was really suprised. This was most beutiful architecture, what I've ever seen. Today I've not for you special tips for local lovely coffee, just mainsteam sightseeing. Unfortunetelly there was really not that much turist. So if you want to see something special, just go to the Budapest.

You should visite: Hungarian Parlament, Matthias church, Fishersman's bastion, Buda castle, Hungarian national gallery, every bridges in centre of Budapes

BTW: Every baths are so wonderfull, I am going there for 3 years. Just don't choose the most famouse, I love for example Lukács Bath.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat