středa 23. března 2016

Miláno




Místo dovolené u moře (původním cílem byly Kanárské ostrovy) jsem se na poslední chvíli rozhodla vyrazit do Milána. Nikdy jsem tam nebyla a slyšela jsem o tomhle městě posedlém módou spoustu zvěstí. Můžu jenom konstatovat, že mě Miláno naprosto učarovalo. Hned bych se tam vrátila zvlášť teď, když  pozoruji za okny prudký liják.

První dojmy z Milána byly smíšené. "Where are JÚ?! Where you will KAM?!" Ozýval se hlas nepříjemného majitele apartmentu, kterému jsem díky jeho lámané italské angličtině rozuměla každé páté slovo. "Tak na to nemám", povzdechla jsem si. Z nádherného (předraženého) ubytování se vyklubala jedna velká katastrofa, kterou není třeba dále rozepisovat. To bohužel znamená, že Vám nemohu doporučit ubytování v Miláně. 

Pojďme ale k příjemnějším tématům, které v Itálii nikdy nezklamou - jídlo, pití, památky a SLUNÍČKO. Začnu od zadu - poté co jsem vystoupila v Miláně ucítila jsem po několika měsících neuvěřitelnou věc - sluneční paprsky a teplo. Najednou mi začala připadat má výbava na cesty směšná - zimní kulich a vlněný svetr v 18 stupních ve stínu? Okamžitě jsem oba kousky zahodila na dno šatní skříně a po zbytek pobytu je nevyndala.



 V den příjezdu byla stávka veškeré městské dopravy, takže dostat se do centra zabralo o trošku víc času. Ostatní dny to nebylo moc jiné, jel tak každý třetí autobus, nebo tramvaj. V centru jsem zamířila rovnou do oblasti, kde mají happy hours od 18:30 do 22:00. Happy hours znamená v Miláně all you can eat plus drinky. Ceny se pohybují od 8-22 eur. Nabídka je opravdu pestrá od indických jídel přes typické italské pokrmy. Po večeři jsem se vydala do oblasti kolem kanálu poblíž Via Pavia, kde najdete spoustu stylových moderních barů, restaurací a kaváren. 

Druhý den patřil divadlu La Scala, čtvrti mladých návrhářů (především v ulici Viale Gabriele D´Annunzio)  a cool obchůdků. Zaujal mě především obchod s deskami Serendeepity, který byl celý věnován jen alternativní hudbě. V obchodě vládla pohodová atmosféra, každý si mohl poslechnout jakou desku chtěl. Krom desek měli i super doplňky jak pro profi DJe tak pro smrtelníky, jako jsem já. Měli tam například jehlu na můj gramofon, kterou jsem minule sháněla několik měsíců. U řeky všichni polehávali a užívali si čerstvě opečené ryby z místního rybího trhu. Cestou jsem se stavila v Gelaterii Pretto, kde mají vlastní zmrzlinu bez přidaných barviv a chemických látek. Zaručeně si pochutnáte!

 Velkým zklamáním byla La Scala, která se jevila jako hodně nepřátelské místo pro turisty. Systém jak se dostat dovnitř mi unikl a nekonečná fronta asijských turistů mě naprosto odradila. Snad budu mít příště více trpělivosti. Definitivně nejlepší restaurací pro mě byla Anadima Milano, kde byl velmi přátelský personál, krásné prostřední a přímo božské jídlo a pití. Příjemným místem k odpočinku je rozsáhlý park Giardini Pubblici Indro Montanelli. Poblíž parku se nachází Galleria d´arte Moderna


Galerie moderního umění

Atmosféra v Miláně byla tak vřelá, že jsem mluvila jen italsky. Jsem naprostý začátečník v italštině, ale ke komunikaci vám stačí cca deset základních slovíček. Můj dobrý pocit s Milána a jeho nekonečná stylovost místních mě donutila začít se poohlížet po kadeřnictví. Holičství a kadeřnictví je na každém rohu a většinou se do něj nemusíte objednávat. Já jsem si konečně po celém dnu obcházení vybrala 45 minut předtím než zavírali. "Do you speak English?" Zeptala jsem se s nadějí v hlase. "No," usmála se na mě recepční. Lámanou italštinou, rukama a nohama jsme se začali domlouvat jestli mě vezmou a jaký mi udělají účes. "No problema." Usedla jsem s velkým pocitem nedůvěry na křeslo. Kadeřnice ke mě přistoupila a já nemohla uvěřit svým očím...Vzala na mě holící strojek. To už jsem málem omdlela, protože návštěva kadeřníka pro mě nikdy nedopadne dobře. Naštěstí kadeřnice v rychlosti pomocí stojku zarovnala mé vlasy perfektně do roviny. "Ještě něco?" Zeptala se mě. "No, no, grazia, grazia, ciao." V rychlosti jsem vyběhla z kadeřnictví, naprosto v šoku :D Až v hotelu před zrcadlem jsem zpětně ocenila preciznost její práce. 

Když jsem někde poprvé, vše je tak nové a většinou i úžasné, že se jen procházím městem a nechávám se unášet jeho atmosférou. A vždy chodím na Couchsurfing meetings, kde už jsem potkala spoustu skvělých lidí, nicméně tentokrát jsem CS meeting nestihla, což mě vážně mrzí. Nicméně pokud přemýšlíte kam vyrazit a je vám zima jako mě, doporučuji vřele Miláno! 

P.S.: Málem bych zapomněla na kategorii nakupování. Ano, nakupování v Miláně je úžasné - ve všech módních domech je rozšířený sortiment, úžasné materiály a barvy. Například když se rozhodnete jít nakupovat do Zary ocitnete se v nádherném paláci, kde jsou nainstalovány sochy s oblečením na zlaté konstrukci. Ach!


Žádné komentáře:

Okomentovat